Toen ik film wilde kijken, kwam ik de film “A Cinderella Story” tegen tussen mijn DVD’s en Blue-rays. Deze film is jaren geleden één van mijn favoriete films geweest. Ik twijfelde heel even, voordat ik deze film opnieuw besloot te kijken. Lees je mee wat ik van deze film vond?

Inhoud van de film

Assepoester in een modern jasje. Sam maakt de vloeren schoon bij een eettentje in een buitenwijk van LA en heet bijna continu ruzie met haar stiefmoeder en -zussen. Ze droomt over een studie aan Princeton. Ze hoopt daar een man aan de haak te slaan. Ze kan de man van haar dromen ook al hebben ontmoet, want ze chat anoniem met een jongen die zich ook heeft ingeschreven voor een studie aan Princeton. Ze heeft met hem afgesproken om naar een Halloween feest te gaan. Eén van haar vrienden haalt haar op in een cabriolet. Sam raakt helemaal in paniek als de geheimzinnige jongen de coolste jongen van de school is. Tot slot van rekening raakt ze haar mobieltje kwijt. Kan hij van een meisje houden dat niet zo populair is als hij? Kunnen sprookjes werkelijkheid worden? Allen als Sam voor zichzelf opkomt en echt voor haar dromen gaat staan.

Verkrijgbaar op DVD.

Mijn mening

Gelukkig snap ik nog steeds dat dit één van mijn favoriete films was. Hij is en blijft leuk. Ik vond. Het verhaal is gebaseerd op Assepoester, dus eigenlijk weet je voordat je de film gaat kijken al hoe het afloopt of denk je het te weten. Haar chatvriendje zou naast de coolste jongen van de school een enorme hufter kunnen zijn in het echt, hoewel de omschrijving van de inhoud het anders laat lijken.

Het genre van de film klopt naar mijn mening niet helemaal. Het klopt wel dat het een komedie is, want er zitten echt hilarische scènes in. Het genre romantische komedie was wat mij betreft beter geweest, omdat het nog steeds een romantische film is.

Op basis van de punten waar Kijkwijzer op let, ben ik het ermee eens dat de film voor alle leeftijden is. Alleen denk ik dat de film beter aansluit bij kinderen die in de bovenbouw van de basisschool zitten of naar de middelbare school gaan.