Als ondernemer is het belangrijk dat je aan online marketing doet. Heel veel consumenten hebben internet en gebruiken dit medium voor hun e-mail en social media account(s). Ook kan iedereen informatie opzoeken op internet.  

 

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Facebook en Instagram

Facebook is op dit moment één van de grootste sociale netwerken ter wereld. Volgens de statistieken waren er eind januari 2018 alleen al in Nederland 10,5 miljoen Facebook gebruikers. Omdat je op Facebook allemaal pagina’s leuk kunt vinden, weet Facebook wie je bent. Facebook en Instagram horen bij elkaar. Dit houdt in dat je op beide social media kanalen tegelijkertijd kunt adverteren zonder extra kosten.

Op Facebook kun je adverteren voor minimal € 1 per dag. Het wordt erachter aangeraden om voor minmaal € 5 per dag per advertentie  te adverteren. Facebook maakt dan verder de hele campagne voor je.

De link van je Facebook advertentie leidt naar een pagina waar mensen hun voornaam en e-mailadres op kunnen invullen. Eventueel kun je ook nog kiezen of mensen hun achternaam invullen. Na het invullen van deze gegevens komen mensen uit bij je verkooppagina. Een hele kleine groep koopt meteen dit product.

Vijf minuten na het invullen van het formulier krijgen je potentiële klanten het product dat je helemaal gratis aanbiedt om kennis met je te maken.

E-mailmarketing

Nadat je gratis product is gedownload, krijgen mensen om een normaal tijdstip je tweede mail. Je gratis product kan ook ’s nachts worden gedownload. Deze tweede mail stuur je om  je voor te stellen aan je potentie klanten. Met je derde mail zorg je ervoor dat mensen je leuk gaan vinden. Dit doe je door nog een gratis product aan te bieden. In je vierde mail stuur je een link naar je verkooppagina. Op deze pagina staat een onweerstaanbaar aanbod. In je vijfde mail stuur je nogmaals je aanbod. Dan help je je potentiële klanten de keuze te maken om voor jouw product te kiezen. 

Je maillinglist gebruik je verder om (potentiële) klanten op de hoogte te houden van de ontwikkelingen binnen je bedrijf.

E-mailmarketing software

Er bestaat ontzettend veel e-mail marketing software. Mailchimp is hiervan een hele bekende. Het grote voordeel van dit e-mailmarketing programma is dat het  gratis is tot 2.000 mensen op je mailinglist. Het grote nadeel van dit programma is dat het programma uit Amerika komt. Als er dan iets misgaat met je software moet je per mail in het Engels contact opnemen met dit bedrijf. Je moet ook nog rekening houden met het tijdsverschil.

Gelukkig bestaat er ook nog Nederlandstalig e-mailmarketing software. Dit programma heet Mailblue en is de Nederlandstalige variant van ActiveCampaign. Het is echter betaalde software met het grote voordeel dat het bedrijf 5 werkdagen per week telefonisch en per mail bereikbaar is

Mijn voorkeur gaat uit naar Mailblue, omdat ik mensen wil kunnen bellen als er iets niet goed gaat.